پایان نامه بررسی سیستم سوپاپ زمانبندی متغیر در موتور ملی

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
بخشی از مقدمه:
با رشد روز افزون جمعیت در چند دهه گذشته و نیاز بشر به حمل ونقل سریع، ایمن و صنعت خودرو و متعاقب آن صنعت موتور، سیر صعودی به خود گرفته است. افزایش سطح استاندارد های زیست محیطی، کاهش منابع سوخت های فسیلی، تقاضای سرعت بالا ومهیج همچنین ایمن و راحت و توسعه روز افزون علم و فن آوری مهمترین عوامل تاثیر گذار بر صنعت خودرو سازی در چند دهه گذشته بوده اند.
با کاهش مصرف برابر 40% ، زمان شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر در ساعت تا نصف و همچنین گازهای آلاینده بطور قابل ملا حظه ای کاهش یافته اند. موتور های احتراق داخلی همیشه برای ارضای نظریات اقتصاددانان، مهندسین و خریداران همواره با آخرین فن آوری ها که امکانات بهتر و جدیدی را فراهم می آورد همراه است. کاهش مصرف سوخت خودرو ها بعلت محدودیت و تجدید ناپذیری سوخت های فسیلی از نیاز های مبرم بشر می باشند و امکان جایگزینی منابع دیگر استاندارد های زیست محیطی بسیار بالا رفته است و شرکت های سازنده موتور از آخرین فن آوری های علوم مکانیک والکترونیک و ... در جهت پاسخگویی سریع و مطمئن به تقاضای مصرف کننده ها بهره می جویند. ...

فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه بررسی پدیده های سوپاپ بر کارکرد موتور
فصل اول: پدیده های زمان بندی سوپاپ
1-1 زمان باز شدن سوپاپ ورودی (IVO)
2-1 زمان بسته شدن سوپاپ ورودی (IVC)
3-1 زمان بسته شدن سوپاپ خروجی (EVC)
4-1 زمان باز شدن سوپاپ خروجی(EVO)
فصل دوم: سازوکار های زمان بندی متغیر سوپاپ
1-2 سیستم های زمان بندی متغیر سوپاپ
1-1-2 سیستم نوع پره ای
1-1-1-2 عملکرد سیستم نوع پره ای
2-1-1-2 آوانس تایمینگ سوپاپ
3-1-1-2 ریتارد تایمینگ سوپاپ
4-1-1-2 عملکرد در حالت خنثی(تایمینگ سوپاپ در حا لت میانی)
5-1-1-2 عملگر VVT
5-1-1-2 مزایای سیستم پره ای
2-1-2 مکانیزم منحصر به فرد  شرکت روور
2-1-3 سيستم زمان بندي كاملاً متغير (Fully Variable Valve Train)يا سيستم زمان بندي بدون بادامك (camless)
2-2 لیفت (lift)متغیر سوپاپ
1-2-2 سیستم اتومبیل فراری با مقطع تغيير زاويه بادامك
2-2-2 سيستم تعويض بادامک تویوتا
1-2-2-2 طرزکار سيستم تعويض بادامک
2-2-2-2 مزيت اين سيستم
3-2-2-2 معايب سيستم
3-2-2 سازو کار لیفت متغییر سوپاپ شرکت هوندا
1-3-2-2 در موتورهای با يك ميل بادامک SOHC
2-3-2-2 در موتورهاي با يك ميل بادامك SOHC-E
3-3-2-2 در موتور های سه مرحله ای ۳-Stage
4-2-2  سيستم كنترل هوشمند حركت سوپاپها i-VTEC
5-2-2 سازو کار لیفت متغییر سوپاپ شرکت ميتسوبيشي
6-2-2 مقایسه عملکرد سوپاپ در دو مدل لیفت متغییر و زمان بندی متغییر
فصل سوم: سامانه زبمپ موتور ملی
1-3 معرفي اجزاء عملگر سامانه زبمپ موتورملي و شير تنظيم آن
2-3 علل ايجاد سبک سازي وتعادل در قطعه
3-3 معرفي شيرتنظيم روغني و قطعات آن
4-3 معرفي قطعات شير روغني
5-3 توان مصرفی سامانه
1-5-3 توان مصرفي شير روغني
2-5-3 توان مصرفي ناشي از افزايش وزن برروي ميل بادامک
6-3 پاسخ گذراي سامانه زبمپ (Response)
فصل چهارم: راهبرد سامانه زبمپ و اثر آن برمشخصه هاي موتور
1-4 معرفي جداول زواياي  انتخابي سامانه زبمپ
2-4 راهبرد سامانه زبمپ و اثرآن برمشخصه هاي موتور
1-2-4 دور کند
2-2-4 دور متوسط
3-2-4  دور تند
3-4 مقايسه بازگرداني داخلي و  خارجي دود
1-3-4 مزاياي بازگرداني خارجي برداخلي
2-3-4 مزاياي بازگرداني داخلي برخارجي
4-4 تغييرات زواياي گشودگي با تغيير بار
1-4-4 دورکند
2-4-4 دور متوسط
5-4 مقايسه زواياي گشودگي گاز و بنزين
فصل پنجم: نقد و بررسي سامانه زبمپ
1-5 مزایای سامانه زبمپ
2-5 معايب سامانه زبمپ
منابع و مآخذ
دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 6211 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 96

حجم فایل:4,839 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش