بررسي رابطه بين اضطراب و جنسيت در دانش آموزان دختر و پسر پايه سوم راهنمايي

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
چكيده پژوهش:
با توجه به اينكه اضطراب از مهمترين اختلالات عصبي و رواني به حساب آمده و منشا بسياري از عصبيت ها و ناراحتيها مي باشد. بررسي هاي اخير نشان داده اند كه اختلالات اضطرابي بيشترين فراواني را در سطح كل جمعيت دارند.
دختر و پسر پايه سوم راهنمايي شهر ضياء آباد مي باشد كه براي رسيدن به اين هدف آزمون اضطراب كتل را بين دانش آموزان اجرا و بعد از بررسي و تجزيه و تحليل به اين نتيجه رسيديم كه جنسيت آزمودنيها بر ميزان اضطراب آنان تاثير نداشته است.
از ميان 120 نفر دانش آموز مورد آزمون 4 دختر و 1 پسر داراي روحيه آرام و راحت و تنش زدوده و مضطرب و 36 دختر و 26 پسر داراي اضطراب متوسط و 14 دختر و 38 پسر روان آزرده و مضطرب و 6 دختر و 5 پسر نيز نيازمند مشاوره و يا درمانگري هستند.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت وضرورت موضوع تحقیق
الف) پیشینه نظری
تاریخچه
الف) رویکردهای نظری به اضطراب
نظریه های بیولوژیکی اضطراب
نظریه های روانکاوانه اضطراب
نظریه فرویدی
نظریه نو فرویدی
نظریه های رفتاری اضطراب
نظریه یادگیری شناختی – اجتماعی
نظریه های شناختی اضطراب
اضطراب در قرآن
آرامش ،موهبت الهی برای پیامبران
رفع «اضطراب »نعمتی برای نیکان ومؤمنان
رفع اضطراب هدیه ای شایسته سپاس
آرامش ،نشانه ای الهی
سلب «اضطراب » موهبتی در قیامت
آرامش وآثار آن
رفع «اضطراب »پیامد اعمال نیک
ایمان به خداوروز جزا وعمل نیک
ایجاد اضطراب عملی ناشایست
اضطراب ،جزای کافران
ماهیت اضطراب
تعریف اضطراب
دسته بندی ها از اضطراب
اضطراب حیاتی
اضطراب حقیقی
اضطراب مرضی
اضطراب مفرط
اضطراب فراگیر
انواع اضطراب
اضطراب در دوران کودکی
عوامل اضطراب آفرین برای نوجوان
نقطه آغاز
حالات ورفتار
حالات آنها
علائم رفتاری
در بُعد روابط
علل اضطراب
علل زیستی
علل عاطفی
علل روانی
علل فرهنگی
عوامل اجتماعی
علل سیاسی- انضباطی
ویژگی اضطراب در کودکان
ناگهانی بودن
سریع بودن
اضطراب
تابعیت
پنهان کاری
بروز شرم
خارج از کنترل
همراهی به نشانه ترس
احساس ناگوار
اضطراب در چه کسانی بیشتر است ؟
از نظر سن
از نظر جنس
از نظر رشد
از نظر هوش
عامل عاطفی
از نظر اختلالات عصبی
از نظر سابقه
زود رنجها
افراد در معرض امتحان
بی ثباتی اوضاع
فرق اضطراب با ترس
پژوهشها وتحقیقات انجام شده در ایران
پیشینه تجربی
پژوهشها وتحقیقات در سایر نقاط جهان
اهداف پژوهش
اهداف اصلی
اهداف فرعی
فرضیه های پژوهش
فرضیه های فرعی
فصل دوم: روش تحقیق
تعاریف عملیاتی متغییرها
اضطراب دختر و پسر
فصل سوم: بيان نتايج
جدول 12- مقایسه میانگین نمرات اضطراب در دانش آموزان
جدول 13- ضریب همبستگی بین میزان اضطراب و فاکتورهای مورد مطالعه
نمودار 1- مقایسه میانگین نمرات اضطراب دانش آموزان دختر و پسر
نمودار 2- هیستوگرام مربوط به نمرات اضطراب پنهان در آزمودنیها
نمودار 3- هیستوگرام مربوط به نمرات اضطراب آشکار در آزمودنیها
نمودار 4- هیستوگرام مربوط به نمرات اضطراب کل در آزمودنیها
بحث و نتیجه گیری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
تجزیه وتحلیل نتایج پژوهش
محدودیتها
پیشنهادات
منابع و ماخذ
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 5147 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 94

حجم فایل:507 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش