بررسی تاثیر هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
بي شك معطوف شدن نگاههاي والدين و جامعه ي آموزش كشور به برآورده ساختن نيازهاي علمي دانش آموزان سبب شده است تا نيازهاي روحي آن دسته از افراد در بين مشكلات گوناگون كم رنگ شود اگر خصوصياتي نظير گذشت، همدلي، شوخ طبعي، كمك به ديگران درك ضعف خود و ديگران، عدالت خواهي، رازداري، كنترل خشم و احساسي بودن را از جمله ويژگيهاي هوش هيجاني يا هوش اجتماعي بدانيم ضرورت دارد كه سازمان آموزش و پرورش كشور دانش آموزان مستعد و مديران آينده كشور را تربيت كند. بررسي هاي انجام شده در تعيين هوش هيجاني نشان داده است كه هوش هيجاني در دانش آموزان خودنمايي مي كند. و به همين علت است كه در طول ساليان دراز مدارس جهت توجه به اين نيازهاي دروني اقداماتي مانند المپيادهاي ورزشي، طرح پژوهش هاي دانش آموزي، ابداعات و خلاقيت در زمينه هاي علوم انساني در برنامه هاي مدارس گنجانده شده است. تحقيقاتي در زمينه توضيح رابطه هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي در دنيا و در ايران به عمل آمده است و اغلب معنادار بودن رابطه را نشان داده است. هوش هيجاني خود به تنهايي توليدكننده ي موفقيت نيست اما واقعيت اين است كه اسنادهاي مثبت در درازمدت مي تواند عامل پيش بيني كننده ي خوبي براي موفقيت باشد (سيارويي و همكاران، 1384)

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه و کلیات
مقدمه    
بيان مسئله پژوهش    
اهميت پژوهش     
اهداف پژوهش    
فرضيه پژوهش     
فصل دوم: پيشينه پژوهش
1- هوش منطقي    
1-1 مفهوم كلي هوش     
1-2 عامل وراثت و محيط تأثيرگذار بر هوش    
1-3 هوش منطقي (هوش بهر)    
2- هوش هيجاني    
2-1 تعريف هيجان    
2-2 ظهور و پيدايش هوش هيجاني    
2-3 تأثير هوش هيجاني در زندگي و موفقيتها    
3- پيشرفت تحصيلي    
3-1 تعريف مفهومي پيشرفت تحصيلي    
3-2 كم آموزي و پيشرفت تحصيلي    
3-3 ارزشيابي پيشرفت تحصيلي   
3-4 عوامل فردي، آموزشگاهي، خانوادگي و اجتماعي مؤثر بر پيشرفت تحصيلي    
4- هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي    
5- انگيزه    
5-1 تعريف انگيزه    
5-2 تأثير انگيزه بر پيشرفتهاي تحصيلي و يادگيري      
6- پژوهشهاي انجام شده در اين زمينه    
فصل سوم: روش شناسی
روش پژوهش     
نوع پژوهش    
جامعه آماري    
روش نمونه گيري    
ابزار اندازه گيري    
روايي و اعتبار ابزار اندازه گيري    
الف) روايي    
ب) اعتبار    
روش آماري    
فصل چهارم: تجزيه و تحليل
مقدمه     
داده هاي تحقيق    
محاسبات آماري    
فصل پنجم: نتیجه گیری
خلاصه پژوهش    
بحث و نتيجه گيري    
پيشنهادات و انتقادات    
الف: محدوديتها    
ب: پيشنهادات    
منابع و مآخذ    
تست پل

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 4244 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 63

حجم فایل:72 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش